За да няма спор и да няма непрекъснати претенции кой е по-велик, трябва да се знае, че режисьорът е създател на филма - той е негов автор, неговото име остава в историята на киното и т.н., а продуцентът е стопанин на филма - тоест той се грижи този филм да има дълъг и щастлив живот, той в крайна сметка да бъде първо добър и второ - да има дълъг и щастлив живот. И когато тези две основни творчески фигури се срещнат по такъв начин, че не да спорят, не да доказват надмощие, а именно като създател и стопанин и те заедно работят по филма, се получава действително добър резултат.
По повод често срещаната борба за надмощие между режисьори и продуценти в творческите среди у нас, Любомир Халачев призна, че за съжаление има такива случаи, като го отдаде на това, че: У нас не е прекипяла тази субстанция, от която трябва след това да излезе културна атмосфера, в която в хората да се разбират като говорят и обсъждат проблемите си, а не като пишат доноси или се бият с тояги. Тази атмосфера трудно се постига, отбеляза Халачев, като обясни още:
Ние не можем въобще да говорим за тези продуценти, които гледаме в американските филми - това е друг тип. Холивуд е друга планета. Там става дума за други пари, там става дума за друг пазар, за други отношения - вече много добре поставени. Когато отиде наш кинаджия там, казва: "Колко е прекрасно", но това е друг свят, ние работим в системата на европейските отношения, в която вече повече от 60-70 години водещо място има режисьорът, там, където режисьорът се допитва до продуцента.
Професор Халачев даде пример с работата на Ингмар Бергман и филма му "Фани и Александър ": Тогава се оказва, че когато Бергман идва с първия вариант - много голям сценарий, и продуцентът му казва: "Никой няма да гледа такъв филм", той сяда, пренаписва сценария, докарва го до нормален размер и те снимат филма - прекрасен филм. И аз винаги казвам - щом като Бергман може, всички могат. Гениален режисьор, и то не комерсиален режисьор, а режисьор, който прави кино за размисъл, кино философско, но той може да се подчинява на условията на производството - значи всеки би трябвало да може.
Проф. Халачев посочи и някои от качествата, които трабва да притежава добрият продуцент: За да бъдеш добър продуцент, има няколко условия. Първо, разбира се, да можеш да четеш драматургия - тоест да разбираш като видиш един текст, дали от това може да стане филм. Второ, трябва да имаш някакви лидерски качества - не е нужно да си войвода, но трябва да имаш лидерски качества - тоест да можеш да обединяваш хората, да им говориш. Трето - трябва да умееш да си излагаш добре мислите. Ако имаш, тези качества и прочетеш книгата, като внимателно анализираш за какво става дума, тя доста помага, отбеляза още авторът на "Изкуството да бъдеш продуцент".
Повече по темата може да научите, ако чуете цялото интервю.