Ако няма добри здравни платформи и добър профил на лечебното заведение и на медицинския специалист (в интернет – бел.ред.) няма как пациентът навреме да получи информация – точна и адекватна, така че смятам, че това е бъдещето. Това е начинът за комуникация и така трябва да бъде – когато има информация, пациентът може сам да разгледа, да преценим и да направи своя извод, каза доктор Баймакова, подчертавайки, че "дигиталните пациенти" трябва да разчитат на проверени и надеждни здравни платформи в мрежата, като даде пример: В случая имаме една здравна платформа – най-голямата в здравеопазването в България в България – Кредоуеб, в която имат свои профили над 14 хиляди лекари, 20 хиляди пациенти и над 2000 медицински организации, както и аптеки – тук участват всички звена в здравеопазването. В тази платформа в интернет всеки има достъп до профила на отделния медицински специалист и лечебно заведение. По този начин се осъществява комуникацията между нас – от една страна, директно пациентът може да потърси лекаря или да разгледа съответното лечебно заведение, или съответно да прочете информация в публикациите, които са качени от всеки един медицински специалист и да получи помощ. Това е първата стъпка – когато се търси информация: къде да отиде с кого да се свърже, това е най-лесният начин... Но трябва да се търси винаги в такива сайтове, в такива платформи, които са коректни – тоест както говорим за фалшиви новини, да не попадаме на фалшиви сайтове, подчерта Магдалена Баймакова, като допълни:
Трябва да имаме предвид, че по този начин те откриват и осъществяват връзка с нас, но, разбира се, че прегледът – живата връзка с пациента – това остава.
Повече по темата чуйте от звуковия файл.