Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Велизар Шаламанов: Проблемът в българската авиация съществува от 2002-ра година

Велизар Шаламанов
Снимка: БГНЕС

Проблемът в българската авиация съществува от 2002-ра година, когато България беше поканена за член на НАТО и от тогава 15 години не се намери правителство, премиер, който да реши въпроса с превъоръжаването на военновъздушните сили, така че те да бъдат съвместими с НАТО, да бъде гарантирана поддръжката на самолетите без сложни зависимости, които са извън наш контрол. Това обясни в интервю за предаването "Нещо повече" на програма "Хоризонт" бившият министър Велизар Шаламанов:

Имаме толкова пилоти, колкото можем да подготвим със 180 часа полети. Дългосрочно решение с поръчката на МиГ-29 не съществува. Ние се въртим около този проблем 15 години. Решението по отношение на изтребителната авиация може да бъде само дългосрочно, само сериозно. Ако сега фундаментално не се преразгледа въпросът с развитието на бойната ни авиация и не се намери дългосрочно решение, то каквито и краткосрочни стъпки да се направят, колкото и пари да се похарчат, проблемът няма да се реши. Ако България със своето намаляващо население и недостатъчен БВП не може да си позволи да поддържа съвременна бойна авиация, това трябва да бъде казано от най-високо ниво. Това не е непреодолим проблем в рамките на НАТО, но трябва да бъде казан.

Цялото интервю с Велизар Шаламанов можете да чуете от звуковия файл.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна