Той коментира новото разписание на железниците, което е в сила от вчера. В него отпадат някои пътнически влакове по направленията София - Банкя, Пловдив - Пещера, Стара Загора - Карлово, Горна Оряховица - Шумен и Пловдив - Свиленград.
Според Георгиев „корекциите в разписанията“ са незначителни:
Закриването на 5 влака се налага за оптимизиране на транспортната схема. Има такива участъци, където ЖП много малко се използва, а в други не можем да удоволетворим потребностите.
Той даде пример със спрян пътнически влак между Пловдив и Пещера, където обаче се пуска нов по-ранен влак.
Вместо в късните часове новият влак ще се движи около 17:40-18, когато гражданите се прибират от работа.
Ивайло Георгиев отчете, че от държавните железници преценяват един влак за нерентабилен, ако средната продаваемост на местата в него е по-малко от 10%. Друг критерий са допитванията до клиентите, като по думите му БДЖ прави ежегодни маркетингови проучвания и анкети в определени участъци, на които основата промяната в разписанието.
Спирането на влакове предизвика критики, особено от неправителствената Гражданска инициатива "За Обществен и релсов транспорт“. Според Георгиев НПО-то говори „предимно от клиентска гледна точка“.
Един влак не обслужва само една община и една област. Стремим се да удоволетворим изискванията на всички заинтересувани страни. Не може всички да са доволни. Спираме се на решението, където най-малко хора ще бъдат ощетени.
Той обаче уточни, че в БДЖ са готови на диалог и оптимизация на разписанието, „стига техническите възможности да го позволяват“.
Ивайло Георгиев уточни, че догодина предстоят ремонти на железопътното трасе между Стара Загора и Пловдив.
Влаковете от София през Пловдив за Бургас ще преминават през Димитровград, за да избегнем тези неудобни моменти в пътуването на гражданите – да се прекачат на автобуси.
Пътническите влакове в по трасето обаче ще останат, като при нужда ще се въвежда и извозване с рейсове.