Председателят на Съюза Александър Стамболийски коментира за предаването „Преди всички“ по „Хоризонт“, че „белите роби“ имат къде да спят, имат течаща вода и топла храна, а у нас това се отказва на мнозина не само в транспортния сектор. Основните проблеми в бранша се коренят в тежките условия на труд:
Дългото каране, неспазването на работно време са фактори, които довеждат до феномена, който се наблюдава постоянно - войната по пътищата. Преумората е един от основните фактори за трагедиите, които виждаме. Не мисля, че спазването на работното време в какъвто и да било формат е проблем за българските работодатели, но това спазване на работното време би довело и до намаляване на трагедиите.
Обещаваните на шофьорите възнаграждения са високи, но трудовите им договори масово се сключват на минималната работна заплата, а остатъкът се взема „на ръка“ и работниците не могат да докажат, че не са им изплатени пари, допълни Стамболийски.
При договарянето на условията за започване на работа, в повечето случаи, самият работодател не дава избор на работника да има различни условия.
Държавата може да се намеси. Видяли сме и начините, по които може да го направи - корекции в част от текстовете на Кодекса на труда относно командироването на работници, корекции в наредбата за командировки и специализации в чужбина…
Контролните органи - Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, заедно с Главна инспекция по труда да правят контрол на трудовите договори и начините на сключване. За момента те нямат такива правомощия и няма кой да контролира това нещо …
Браншовите организации у нас се явяват „изопачени“, защото в тях членуват работодатели, а опитите на синдикатите да бъдат променени условията за работа водят до „преливане от пусто в празно“, защото работодателите бойкотират преговорите, смята Стамболийски.