Компаниите са локомотивният завод „Експрес Сервиз“ и българо-хърватското дружество „БДЖ-Кончар“, а поръчката за 9 локомотива е на стойност 4 милиона лева.
„Въпросните локомотиви са създадени от нашите колеги от БДЖ-Кончар. Това е другото частно дружество в България, което има възможност за ремонт на локомотиви“, каза Атанас Колев от „Експрес Сервиз“.
В отговор заместник транспортният министър Велик Занчев заяви, че всички процедури за обществени поръчки в БДЖ се печелят прозрачно. Той определи обвиненията, че БДЖ се източва, като "вътрешна свада между частни дружества", и намекна, че се търси начин обществената поръчка да бъде провалена.
„За тази конкретна поръчка, за която в момента се говори, министърът на транспорта Ивайло Московски разпореди проверка от Инспектората на министерството с кратък срок. Ако тя установи каквито и да било нарушения, свързани с тази поръчка, тя ще бъде мигновено прекратена и длъжностните лица, които са си го позволили, ще бъдат строго наказани“, каза зам.-министърът на транспорта Занчев.