"Това, което трябва да бъде ясно на потребителите на Фейсбук, е, че самият бизнес модел на Фейсбук е отговорен за случилото се. Това е един специфичен бизнес модел, който се основава на това доставчикът на мрежата да знае много за потребителите си, да знае техните имена, да знае датата им на раждане, да знае с каква политическа ориентация или дори сексуална ориентация са те, какво харесват, какво дискутират, какво споделят, кои са техните приятели, какъв е техният социален кръг и знаейки всичките тези неща за своите потребители, Фейсбук е в състояние да предлага данни, да ги продава на трети лица, най-често става въпрос за рекламодатели. И както става ясно тези рекламодатели могат да бъдат не само на търговски стоки, а и на политически. Всичко това намира своето основание в Общите условия на Фейсбук. Но случилото се с "Кеймбридж Аналитика" не е покрито от тези общи условия, и всъщност това е основният проблем, че всъщност Фейсбук предава, сега знаейки или не знаейки, дали с ясен умисъл, или просто от някакво безхаберие, Фейсбук предава една голяма част от своите потребители", коментира адвокат Георгиев.
Емил Георгиев обясни каква точно е схемата:
"Вие сте си инсталирали едно малко приложение, което се казва "This Is Your Digital Life" и оттам е тръгнало цялото нещо. Инсталирайки си това приложение, сте му дали достъп до своя Фейсбук профил и давайки достъп до Фейсбук профила си, това приложение засмуква цялата ваша информация, за да ви направи някакъв психологически тест и да ви даде някакъв резултат, че вие сте с еди-какви си политически виждания и еди-какъв си социален мироглед. Но освен вашите данни, за които вие сте дали съгласие, кликайки "да", то засмуква и данните на целия ваш приятелски кръг. Но да не забравяме, че има хора с много широки кръгове във Фейсбук. От онези 270 хиляди души, за които знаем, че са си инсталирали това малко приложение, благодарение на техните кръгове, става дума за между 30 и 50 милиона потребители, които са били засмукани. И сега, когато тези данни, които сме взели от Фейсбук, може да ги съчетаем с други данни - например данни, които легално са закупени от банки, от застрахователи, от търговци, и ако съчетаете тези данни, включително гласоподавателски регистри, ние вече знаем адски много за потребителите, можем да чертаем т. нар. "сенчести профили" за тях и да ти таргетираме, т. е. да им поднасяме правилната за тях политическа реклама.
От американска правна гледна точка Фейсбук е нарушил дори собствените си условия. Фейсбук не е съумял да опази данните на своите потребителите."
Според Георгиев социалната мрежа сега може да стане обект на административни санкции.