"Макар реформите във Франция да са многобройни, броят на протестиращите срещу тях не е толкова голям. В протестите срещу жп реформата се включиха около 30 хиляди души за целия Париж, което е незначителен брой хора за мащабите на френската столица в сравнение със социалните протести в страната преди 23 години". Това мнение изрази заместник-главният редактор на телевизия Франс 3 Ерик Тибо по повод на протестите във Франция срещу готвените от президента Еманюел Макрон реформи.
"По принцип не смятам, че френското общество се страхува от промени. Просто сега много от реформите у нас се провеждат едновременно-като например тези в образователния и здравния сектор и за предстоящите промени в работата на националния железопътен превозвач", каза още той.
Досега опитите на президента Макрон да въведе нови политики в определени сфери срещат съпротива. Протестират и студентите в страната срещу реформите в образованието. Държавният глава неведнъж обясни, че тези реформи са необходими, за да продължи развитието на страната. Според Тибо обаче хората ще усетят, че стачките ще започнат да им пречат:
"Що се отнася до реформата в жп сектора, в момента президентът Макрон се заиграва с противопоставяне на ползвателите на тази услуга и с работещите в транспорта. По този начин той смята да спечели битката с общественото мнение. В момента стачките пречат на хората да стигнат до работните си места, а е ясно, че тези протести не могат да продължат дълго време. Най-малкото, защото ако сега срещат определена обществена подкрепа, то след време хората ще усетят, че стачките ще започнат да им пречат. Споменахте и студентските протести - и те не са толкова масови, макар това да е тема, по която много се говори напоследък. Техни организатори са предимно привърженици на крайната десница и левица. Имам информация, че от 75 университета в страната, само в 12 има определени смущения в нормалното протичане на учебния процес, а едва в три има по-сериозни проблеми".
Тибо посочи, че за момента провеждането на реформите е под контрол:
"До момента нещата изглеждат под контрол. Планът за реформа в жп сектора ще бъде обсъден от Националното събрание на Франция и предстои да видим как ще премине дебатът по него. Що се отнася до това, какво ще остане като последица от протестите на хората, то бих казал, че то няма да е от полза за следваща предизборна кампания на президента Макрон. Действително много анализатори се питат защо той толкова бърза да направи тези реформи едновременно? Хората не винаги разбират кое налага тези промени и каква е причината, по която те трябва да бъдат извършени. И нека отново се върнем към реформата в железниците. Общото мнение е, че там се смята, че едва ли не работещите в сектора са привилегировани, но това далеч не е така, защото средната им заплата е по-малка от средната за страната".
Според него, една от важните реформи, от която се нуждае Франция, е тази в здравеопазването: "За мен най-важно е да се промени здравеопазването. Това е една от спешните реформи".