Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Начало на второто издание на кампанията за социално значими проекти "Лидл и ти"

В миналогодишната кампания са били събрани около 250 000 лева, вложени в 31 проекта в 18 населени места

От 14 май до 10 юни от всеки касов бон за покупки в "Лидл" ще бъдат отделяни по 3 стотинки за второто издание на кампанията за социално значими проекти "Лидъл и ти". 

Кампанията се провежда в партньорство с Българския дарителски форум и Фондация "Работилници за граждански инициативи". За 2017 година 31 социално значими проекти от различни региони на страната получиха финансиране в областите образование, околна среда, култура и историческо наследство, здравословен начин на живот. Проектите от първото издание ще се изпълняват до месец октомври на настоящата година.

252 700 лева са били събрани от отделянето на 3 стотинки от всеки касов бон в миналогодишната кампания, обясни пред „Хоризонт“ Илияна Николова от Фондация "Работилници за граждански инициативи". 425 организации са кандидатствали, а това според Николова е рекорден брой за конкурс, финансиращ граждански инициативи от частен дарител. Тя даде пример за един от спечелилите проекти:

"Географ.бг" си бяха поставили за цел да обучат 50 учители. Обучиха 80 учители. Тези учители работят с над 16 000 деца. Това означава, че само с един проект ние сме стигнали до 16 000 ученици и на практика сме подобрили работата на техните преподаватели, така че те да бъдат по-интересни за децата, да преподават предметът география по един модерен начин, използвайки технологиите."

Процедурата тази година е улеснена – ще се кандидатства онлайн. Инициативата бе отворена за кандидатстване на 3 май. Освен чисто формалното оценяване на проекта, единият от етапите на оценяване на кандидатурите предвижда и гласуване от страна на на служители на компанията, което според Илияна Николова е добра симбиоза между рационалното и емоционалното:

"И това не е някаква представителна извадка на хора, които работят в някакъв отдел на компанията - това са всички служители. Хората от магазините също четат тези инициативи и дават своят глас и всъщност класирането се основава именно на гласа на служителите и на гласа на журито, на оценката на журито."Относно географията на проектите Николова изтъкна, че инициативата цели да въвлече местните общности:

"И тази година, така, както и миналата, ние ще търсим тази въвлеченост не само на малките градове, а и на селата. Във финансираните от миналата година проекти имаме наистина малки населени места. Имаме много малко организации, които са от София. Има предимно проекти и инициативи от най-различни места от страната - 18 населени места."

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.


БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна