"Същността на законопроекта се състои в следното: забранява се рекламирането на спечелените печалби и на участниците, които са спечелили такива хазартни игри. Също така се забранява и непряката реклама на хазартни игри през така наречената "скрита реклама", тоест когато се рекламират други продукти и услуги да се посочва логото или наименованието на съответната хазартна игра. Законопроектът предвижда също така продажбата на лотарийни талони да се извършва единствено в специализирани за това обекти, а не във всеки един търговски обект, както е в момента. Отпада и изключението, което съществува в Закона за радиото и телевизията по отношение на рекламата на лотарийни и хазартни игри".
Докато приготвяхме законопроекта, се оказа, че в доста държави като Франция, Гърция, Дания има изрични надписи, когато има подобни реклами, които гласят, че тези продукти не спомагат за решаването на финансовите проблеми на тези, които играят, както и че водят до пристрастяване, добави още Митев:
"Ако в пленарна зала този законопроект по една или друга причина не бъде подкрепен на първо гласуване, ние ще търсим други идеи и форми за изменение и допълнение, така че дори и да не бъдат приети тези сериозни рестрикции на рекламирането на хазарт, то поне да можем да се доближим до някои от по-меките режими, съществуващи в другите държави. На първо време смятаме да се борим за приемането на тези промени. Това все пак не е най-рестриктивният режим. В държави като Германия, Литва, Латвия рекламата е изцяло забранена".
Цялото интервю с Християн Митев можете да чуете от звуковия файл.