Дори и да отразяват в пълна степен исканията на българските превозвачи и международни шофьори, промените в пакета „Мобилност“, гласувани вчера от транспортната комисия на Европарламента, ще се препънат в решение на Европейския съд от края на миналата година, което позволява на всяка държава членка да въвежда допълнителни правила. Това твърди президентът на конфедерация „Съюз на българските транспортни работници“ Александър Стамболийски.
Решението на Европейския съд е от края на миналата година и е по жалба на белгийски превозвачи. То касае времето за дневни и седмични почивки на международните шофьори, поясни синдикалният лидер:
"Благодарение на това решение на Съда всяка една страна може да налага и допълнителни правила извън приетите. Редица държави, като Франция, Германия, Белгия, Австрия, започнаха да налагат изискването почивките да се извършват на друго място, а не в кабината на камиона".
Само преди седмица Италия е въвела чрез националното си законодателство промени, позоваващи се също на решението на Европейския съд:
"Забрана за прекарване на 45-часовата пауза в кабината на камиона. Глобата е 1700 евро и задължително трябва паузата да бъде направена в хотел. Точно това, за което ние се радвахме, че бе отхвърлено от Комисията по транспорт и туризъм в парламента. След две седмици Португалия ще ги наложи, Испания също. Това са държави, които се позовават на решението на Европейския съд и ние няма къде да отидем".