Законът, внесен от група народни представители, беше оттеглен от Народното събрание в края на миналата седмица. Поддръжниците на този законопроект обаче отстояват идеята за обединение на бранша в Камара.
От Съюза на международните превозвачи и Българската асоциация на сдруженията на автомобилните превозвачи ще се включат в протеста в подкрепа да има закон за автомобилната камара с 50 автобуса, паркирани пред храм "Св. Александър Невски" и с още около 200 камиона и 70 автобуса в локалните платна в двете посоки на движение на бул. "Цариградско шосе" - от кръговото на 4-ти километър до кръстовището с бул. "Димитър Пешев". С превозните си средства протестиращите няма да правят шествие по улици и булеварди, не се предвижда и да бъде затруднявано движението. Със спрените камиони и автобуси и с послание "Обединени със закон – силни в ЕС" те ще привлекат вниманието на хората и ще им кажат защо е този протест. Илиян Филипов, председател на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ), заяви:
"Законът определи, че трябва да има един национален компетентен орган в бранша, който ще е единствен и който ще преговаря с държавата, който ще изгради национална стратегия за този транспорт. Изгубихме Близкия изток, губим Европа в момента, и това всичко от липса на национална стратегия".
От Столичната дирекция на вътрешните работи ще придружават протестиращите, за да нямат затруднения останалите шофьори.
Изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи господин Йордан Арабаджиев сподели за предаването "Преди всички" по "Хоризонт":
"Блокади на пътищата няма да има. Предварително се извиняваме на всички граждани както на столицата, така и в останалите големи градове, където ще има протест. Нашата цел е не да протестираме чрез натиск нещо да се случи, а искаме да покажем, че една значителна част от транспортния бранш е за камара и за правила. Очаква се камионите да бъдат над 1200-1300. Нашата основна работа е да превозваме стоки и нашите камиони, голяма част от тях, са по Европа. /.../ Ние казваме, че трябва да има правила, че трябва да има такава камара и трябва да има един глас на транспорта. Транспортният бизнес трябва да бъде обединен. Призоваваме още веднъж за обединение".
Мястото на дискусиите е в НС, категоричен е Арабаджиев, според когото протестът на автобусните превозвачи е "натиск върху законодателната власт", а премиерът е бил подведен от внушенията, че един превозвач ще взема лиценза на друг, което от бранша не биха допуснали:
"Ние също имаме забележки към законопроекта, но считаме, че това трябва да се прави аргументирано, със силни аргументи, за да може наистина да си направи един добър закон".
"Камарата може да защити най-добре бизнеса, защото ще бъде съставена от работещи, от реални фирми, които не са в сивия сектор и генерират значителна част от БВП", допълни той и обясни, че всички фирми ще имат по един глас, но таксите следва да бъдат според броя превозни средства.
Следващият протест срещу пакета "Мобилност 1" ще бъде в Брюксел в началото на новата парламентарна сесия с участието на превозвачи от всички засегнати страни, допълни той.