"Отсъствието на указ на държавния глава към момента на гласуването на номинацията на главния секретар на МВР Младен Маринов за министър на вътрешните работи не е пречка този избор да се осъществи, защото става дума за две длъжности от различен порядък – главният секретар е висше длъжностно лице в администрацията, докато министърът на вътрешните работи е политическа фигура". Това каза бившият служебен премиер проф. Георги Близнашки в интервю за предаването „Хоризонт за вас“.
„Народното събрание можеше да вземе решението си и без да дочака указа на президента, още повече, че за разлика от редица западноевропейски държави, у нас няма изискване за неизбираемост. Подозирам, че в случая председателят на Народното събрание се е застраховал, защото, ако се стигне до питане до нашия Конституционен съд, не се знае какъв ще бъде отговорът. Малко са конституционалистите там и поведението на този състав носи много изненади напоследък“, обясни още той.
По повод на оттеглянето на кандидатурата на Александър Манолев за министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията проф. Близнашки коментира, че преди да бъде издигната номинацията е задължително да бъде проверено лицето: „Това говори за твърде много пропуски в дейността на днешните управляващите. Борисов наблюдава този феномен – твърде много случайни фигури, които среща на странни места. Мисълта ми е, че очевидно това е лоша практика.“
„Твърде много хора от администрацията станах министри в последните 10 години и това също поставя под съмнение отговорността на политическия елит в страната“, заяви още проф. Георги Близнашки.
Според него управляващата коалиция не изглежда стабилна и тепърва ще има нови проблеми: "Мисля, че този път Борисов няма да рискува с предсрочни избори, защото му е ясно, че ако подаде оставка, ще му е за последен път."
Проф. Близнашки коментира и отхвърленото вето на президента Румен Радев по повод на текстове в АПК: "Жалко, че не се вслушаха в съображенията на президента. Доста гласове надигнаха от различни обществени среди. Има един факт и той е, че всяка държава трябва да осигури достъпно правораздаване".