„Имаме големи съмнения, че имитиращите продукти, които бяха почти прогонени от супермаркетите, търсят нова реализация. Най-вече сирене, кашкавал, продукти с палмово масло. Те търсят начин да отидат някъде и те ще си намерят мястото там, където са най-малко проверявани и най-малко контролирани. Най-много ще отидат в шопските салати по ресторантите. Ако няма проверки в училищата, ще отидат и там. Искаме по-чести проверки, заедно с родители, за да може да сме напълно спокойни“.
Николов смята, че при училищните автобуси няма как да бъдат приложени приетите промени в Закона за пътищата, които предвиждат задължителни колани:
„Това изискване се отнася за линии над 30 км. Ако няма специален текст за училищните автобуси, те просто няма да бъдат включени в това изискване. А дори да бъдат включени, не знам как ще се прилага. Темата е отворена за дебат. Много често при извънредна ситуация, при бързане такива необмислени промени не са ефективни. Трябва да се помисли по този въпрос – как да се гарантира сигурността на децата. Така с бързане да се удовлетворят на едро обществени очаквания – не се прави качествено законодателство“.
Според него подходът трябва да е различен – не с наказания и сила, а трябва да стане с убеждение, на децата да се обясни.
Договорът за поръчка е най-рисковият за потребителите, каза Богомил Николов относно договорите за доставка на ученически униформи. Той предупреди, че много трябва да се внимава при сключване на такива договори:
„В над 90% от случаите договорът е подготвен от търговеца. Той ни го дава готов и голяма част от клаузите са написани в негова полза. Много е важно да погледнем частта, която се отнася до неизпълнение или забавяне и да видим дали имаме някакви гаранции. Ако няма адекватна неустойка и компенсация, предвидени в договора, неговото навременно изпълнение си остава пожелание“.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.