Проблемът с образователната система на България е, че не съобразява ритъма на образователните степени с чисто биологичното развитие на децата. Това каза председателят на Сдружение „За активно образование“ Пепи Димитрова в интервю за предаването „Хоризонт до обед“.
"Този период между 12 и 16 години, когато и момичетата и момчетата са в хормонален дисбаланс, което предполага друго отношение към живота, те трябва да направят съществената стъпка към смяната на училището и постъпването в гимназия", добави тя.
Димитрова напомни, че децата не са щастливи, ако родителите им са твърде амбициозни и не споделят вижданията им за развитие.
Психологът Иван Игов изрази мнение, че максимализмът на образователната система у нас отблъсква голяма част от децата:
„Грешката е в системата, защото децата понякога покриват амбициите на родителите си, но има една голяма група деца, които просто не желаят да участват в тази система, а нещата така са направени, че тези деца могат много трудно да бъдат отново уловени. Основната причина е максимализмът на образователната ни система. Дискриминацията спрямо децата ни по отношение на трудността на учебните програми и начина, по който те се преподават, е такъв, че наистина ги демотивират много силно.“
Игов уточни, че мерките, които се взимат с новите учебни програми, са много палиативни: „Трябва да се работи съвсем глобално, трябва системата да бъде изцяло променена“.
Цялото интервю чуйте от звуковия файл.