„Причините за това може да са в лекаря, може да са и в пациента. Имали сме сигнали от колеги за пациенти, които са агресивни, заплашвали са ги без основание. Официално уреден полезен ход няма. Трябва да има реципрочност в отношенията между две страни, които имат някакво взаимодействие, не може едната да е в привилегировано положение“, коментира той.
Доц. Киров подчерта, че Сдружението е единственото, което е дало становище в периода на обществено обсъждане на Наредбата за задължителното застраховане на лицата, упражняващи медицинска професия, която регламентира начина за сключване на полици за причинени вреди в следствие на виновно неизпълнение на професионалните задължения на лекари, зъболекари и медицински сестри.
„Каквото имаш да кажеш, е добре да го кажеш предварително. Не е уместно да сравняваме този вид застраховане с гражданската отговорност. Всякакви такива аналогии не са редни. Тази застраховка по скоро е действие, което да подпомогне съответния пострадал или близки за починал, но не винаги в дадена ситуация има вина", категоричен бе той.
Цялото интервю чуйте от звуковия файл.