Сприятеляването със социалните мрежи е единственият шанс за медиите, заяви в предаването „Преди всички“ журналистът Евелина Андреева, главен секретар на БТА.
Прогнози на база на досегашната статистика сочат, че през 2021 г. 50% от съдържанието в класическите медии ще бъде от граждани, т.е. ще е генерирано от социалните мрежи и блогове. А до 90% могат да станат публикациите, подготвени от изкуствено създаден интелект.
Андреева потвърди някои от тези прогнози.
„Това е съвсем реално – съдържанието на медиите ще бъде до голяма степен преобладавано от теми, изтеглени от социалните мрежи, снимки, видеа, текстове, истории от социалните мрежи. Останалата голяма част ще е генерирана от роботи, изкуствен интелект“, каза тя.
„Това не трябва да ни плаши, защото това със сигурност ще предизвика по-голяма конкуренция, което ще създаде възможност за по-качествени материали от страна на журналистите, ще трябва да се конкурираме вече не само помежду си, а ще трябва да се конкурираме и с роботи, ще трябва да се конкурираме и с аматьори, които обаче имат голямо влияние“, посочи Евелина Андреева.
„Във Фейсбук са 2 млрд. души. Те попадат на всевъзможни места и изваждат много интересни истории. Освен това, това ще освободи известен ресурс от страна на издатели и собственици на медии, който ще отиде за създаване на по-качествени материали. На трето място – едно от предимствата на медиите е, че постепенно се сприятелиха със социалните мрежи, ние се конкурираме от самото им създаване“, добави главният секретар на БТА.
Андреева посочи и финансовото изражение: „70% от рекламните бюджети отидоха само в две мрежи – Гугъл и Фейсбук“.
„Ако медиите не използват бранд журналистиката за финансов байпас в бюджетите си, тя ще ни бъде отнета отново от социалните мрежи“, каза журналистката.
Цялото интервю чуйте от звуковия файл.