Глобите за нелегално продаване на акцизни стоки през интернет грози собственика на сайта с глоба от 500 и 2000 лв. за физически лица и от 2000 до 5000 лв. за юридическите лице.
Агенция „Митници“ следи дали такива обяви се публикуват в интернет, подчерта адв. Георгиев. Според него законодателството в тази му част представлява един много по-голям проблем, отколкото да дава решение.
Митниците изобщо не се интересуват от реалните потребители на обяви, те насочват своята мощ към собствениците на сайтове и на тях налагат глоби, подчерта адвокатът и добави в този смисъл, че публикуваните във Фейсбук обяви не подлежат на глоба.
Не е направена предварителната оценка на закона, смята адв. Емил Георгиев. Натоварва се малкият и среден бизнес, който поддържа сайтове, добави той и уточни, че може да бъдат ударени и големи сайтове за това, което потребителите им качват:
"Ако малкият бизнес иска да отговори на очакванията на митниците, трябва или да назначи лице, което да следи кой какво пише или да затвори коментарната си част и да направи така, че всяка обява да се преглежда преди да бъде публикувана".
Това обаче не решава проблема, защото тези обяви ще продължи да ги има, но ще се пренасочат на друго място, например Фейсбук, подчерта специалистът. По думите му митниците директно пристъпват към прилагането на глоби, когато установят нарушение или предлагат споразумение. Адвокатът призова митниците да променят подхода си.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.