Идеята на проекта е да се направи училищният живот и преподаването по иновативно интересно и се цели, доколкото е възможно, учебният процес да се изнесе извън класната стая, така че да се работи и за по-доброто здравословно състояние на децата
Минкова разказва, че в Полша учителите са показали как велосипедът може да вграден в урок по английски, по химия, по физика и по математика
„Например урокът по физика е за механичната сила - как велосипедът може да създаде енергия. Включиха към велосипеда един принтер и той принт-ва снимка, докато някой върти педалите. На входа на училището, във фоайето са поставили един стационарен велосипед, свързан с екран. Докато детето върти педалите на велосипеда, срещу него, на екрана, върви видео игра, в която то самото е участник. В целия двор имаше стоянки за велосипеди и децата идваха с велосипеди. Правят редовно велокросове и велопоходи“.
В българската детска градина има 21 велосипеда и често се организират събития по велоспорт с участието деца и от други детски градини от района. Родителите на 5-6 годишните деца вече са им обяснили как да залепят спукана гума, как да проверят дали е здрава, как да я демонтират и монтират и с какви четки се почиства колелото.
„На децата, за наша наистина голяма изненада, им беше изключително интересно. Даже се наредиха тихо, кротко и мирно всеки от тях да напомпа гумата с истинска помпа. Всички знаем, че велосипедът е едно превозно средство, което все повече навлиза в бита на хората като еко превозно средство. То наистина трябва да стане превозно средство въобще в бита. Започва се винаги от най-ранна детска възраст“.