Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

US властите поискаха от „Боинг“ подобрения в система за стабилизиране на полета

Системата за стабилизиране на самолета, заподозряна за катастрофата в Индонезия, се е била задействала и в етиопския самолет, малко преди той да се разбие.
Снимка: ЕПА/БГНЕС

Американските власти поискаха от „Боинг“ да подобри измененията, които е внесла в системата за стабилизиране на полетите, за която се подозира, че е изиграла роля в катастрофата със самолета „Боинг 737 Макс 8“ на индонезийската „Лайън еър“ през октомври, предаде БТА. 

„Боинг“ трябва да се увери, че внесените промени в системата, отговарят точно на съответните проблеми“, се казва в изявление на американското Федерално управление за гражданско въздухоплаване, съобщи АФП.

„Боинг“ представи на 27 март актуализация на системата срещу аеродинамичен срив. Компанията се надяваше бързо да получи разрешение от Федералното управление, за да разгърне актуализацията във флотилията си от самолети 737  Макс, спрени от полети след катастрофата с етиопския самолет от този модел на 10 март.

„Ще разработим методичен подход, за да развием и изпитаме актуализацията на системата и да се уверим, че разполагаме с колкото време ни е нужно, за да доведем това до успешен край“, реагира говорител на „Боинг“

Федералното управление смята, че е нужно повече време, за да се извърши допълнителна работа и се надява да получи от „Боинг“ корекциите на системата в идните седмици. Няма да одобрим инсталирането на коригирания софтуер, докато не сме удовлетворени от актуализацията, допълни управлението.

То беше упрекнато, че е поверило част от сертификацията на самолетите „Боинг 737 Макс“, сред които и на системата за стабилизиране, на служители на „Боинг“ съгласно процедура, която е била в сила от десетина години. Министерството на транспорта извършва одит на процедурите за сертифициране. Министерството на правосъдието пък започна разследване за развитието на модела 737 Макс.

„Боинг“ отхвърля идеята, че поисканите от нея промени в концепцията на системата за стабилизиране показват, че тя не е била достатъчно качествена. На 27 март компанията представи промени, предназначени да направят системата „по-солидна“.

Същевременно етиопските власти казаха, че предварителният доклад от катастрофата от 10 март вероятно ще бъде публикуван по-късно тази седмица.

Черните кутии на разбилия се самолет се анализират във Франция, където експерти работят с американски и етиопски колеги, за да определят причините за катастрофата.

Преди броени дни запознат източник каза, че системата за стабилизиране на самолета, заподозряна за катастрофата в Индонезия, се е била задействала и в етиопския самолет, малко преди той да се разбие. Тази информация е била извлечена от черните кутии и била предадена на американските власти, каза източникът.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна