Докато Мадам Бътерфлай (Веса Тонова), гледа към пристанището в очакване на съпруга си Пинкертон (Стефан Вучов), я изпълват спомени. Сякаш преживява отново първата им среща и трепета на любовта им... до мига, в който го вижда да слиза от кораба с друга жена.
Виолета (Петя Колева) и младия Алфред Жермон (Стефан Вучов) са щастливи заедно. Намесата на бащата Жорж Жермон (Васил Дипчиков), кара Виолета да отблъсне любимия си и да се предаде на болестта.
Тоска (Даниела Иванова) стои над окървавеното от побой тяло на любимия си Каварадоси (Васил Дипчиков). За да запази живота му, тя приема да се отдаде на Барон Скарпия (Стефан Вучов), предводител на римската полиция. Гневът й надделява и тя убива насилника.
Норма (Андрея Андонова) е разкъсвана между гнева от предателството на Полионе (Васил Дипчиков), неин таен любим и баща на децата й, любовта й към него и чувството за вина от собствената й лъжа пред нейния народ. Тя решава да накаже Полионе и новата му любов Адалджиза, но впоследствие им прощава, предава се и сама тръгва към кладата.
Всяка от героините прави огромна жертва в името на мъжа, когото обича - предава вяра и род, извършва престъпление или доброволно се отказва от щастието си. Вървейки по различни пътища - този на отмъстителна ревност, на невинна преданост, на агресия или предаване в ръцете на болестта - всяка избира като изход смъртта. В този техен път има кукловод, който, за да задоволи егото си, поставя жените в рамка на измислена или редактирана реалност. „Рамкираните“, според техните представи, жени винаги са по-аплодирани и по-вълнуващи. Тези жени са в един измислен свят - сътворени от създателя си, за да бъдат жертвани в името на драма и аплодисменти. В същия контекст е интересна склонността на мъжа да се впечатлява и възторгва от измислени, недосегаеми женски създания, докато в същото време пренебрегва истинската, реална жена. Но има и един реален свят, където жени, които се жертват в името на мъж е имало и ще има. Дали за тях съществува аплауз? Доколко жената, като сянка на мъжа, се отказва от себе си, в името на неговото израстване? Къде свършва героинята и започва Дивата, която дава плътност на измисления образ? Къде свършва Дивата, поставена на пиедестал и започва жената, обикновена и незабелязвана? Какво е жертвата и има ли смисъл от нея?
Спектакълът съдържа и втора сюжетна линия, чийто звуков фон е текст на Анна Петрова, коментиращ теми като страхове, творчество, слава, отношение към жената.Идеята и хореографиятаса дело на Мариана Крънчева, сценограф е Никола Налбантов, художник на костюмите – Елена Иванова.
Още за "Опера Diva" чуйте в разговора на Росица Кавалджиева с хореографката Мариана Крънчева и прима балерината Веса Тонова, както и в репортажа от премиерата. Следващият спектакъл ще бъде на 30 май на сцената на НМТ "Стефан Македонски".