Орлин Атанасов работи в областта на книжното оформление, илюстрацията, приложната графика, пространствено оформление, web дизайна, но е познат на публиката най-вече с изненадващите си изложби с картини от различни (не)съчетаеми материали като паста, кафе…
Син е на скулптора Слави Дончев. За гърба си има няколко самостоятелни изложби в София, като и експозиции в Берлин, Виена, Люксембург, Саарбрюкен, Форталеза (Бразилия) и други. Негови творби притежават Енио Мориконе и Юрий Башмет, както и частни колекционери в повече от 10 страни.
От предишно гостуване в Радио София той се е убедил в нетрайността на пастата като материал за инсталации: „гъгрицата я яде“ – допълва с усмивка – не знаех, но – човек експериментира…
Е, към такива материали посяга с намигване. За щастие кафето се оказва по-траен и благодатен продукт.
Не може да се покаже всичко, правено 40 години, но съм подготвил последни пластики, „кафетата“ и табло с нещо, което много обичам – запазени знаци – отбеляза в ефира на Радио София художникът.
Той разказва как за 10 минути е направил „Летящият охлюв“ и как неговото поколение колеги „са се отъркали“ в големите майстори, които са се учили от по-старите майстори и са пре(по)дали ценни уроци в Художествената академия.
На тях и на изключителния проф. Тодор Варджиев Орлин Атанасов отдава и умението да прави запазени знаци лога, …
Запазеният знак се получава тогава, когато махнеш всичко, което може да се махне, и остане само това, без което не може – обясни художникът. – Той трябва да може и да стои като значка на ревера, и да го изправиш на покрива и да се вижда от километри.
Чуйте целия разговор на Лили Големинова с Орлин Атанасов.