Имиджът се състои от три основни компонента – посланието, биографията на кандидата и легендата, която е най-творческата част. „Това са реални или митологизирани събития от живота на кандидат-политика, които го правят да изглежда в общественото съзнание като най-достойният за тази определена длъжност“, коментира Дойчинова.
Към това се напластяват личностни характеристики на кандидата като добър, честен, грижовен, отговорен, съвестен, професионални – свързани с познания в съответната област и политически – управленски качества, дипломатически умения, готовност да работи в кризисна ситуация, посочи пиар експертът.
Съветниците и членовете на един предизборен щаб са също толкова важни, колкото и самият кандидат. Те както могат да го подкрепят, така истински могат и да го провалят, допълни тя.
Лъжата е това, което най-силно може да навреди на един кандидат-кмет, смята Диляна Дойчинова. „Когато един кандидат си позволи да излъже и това стане публично достояние, нищо не може да спаси кампанията оттук нататък. Дори лъжата да е била благородна, бяла или там както искаме да я наречем, хората мразят да ги лъжат и знаят, че когато човек веднъж си го е позволил, то той ще го направи отново.“
Липсата на баланс във формирането на имиджа на една жена и на един мъж може да доведе до проблеми, казва още специалистът. „Трябва да се търси балансът между типично мъжките характеристики, които трябва да носи конкретна политическа позиция, и чистата женственост, която носи всяка жена в себе си.“
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.