Roomy е единственият хотелски робот, който обслужва гости в България и Европа. Той извършва рум-сървиз услуги и разнася различни принадлежности, които клиентите могат да си поръчат от рецепцията. Заедно с това той може и да ескортира гостите, разказа пред Радио София Светослав Панев, мениджър на хотел в София от голяма търговска верига.
Роботът се движи автономно от рецепцията до определена стая, след като му бъде зададен нейния номер, като дори сам си извиква асансьора. Когато пристигне на място, клиентът получава позвъняване по телефона, с което бива информиран, че роботът го чака навън, взима поръчката си и след това Roomy се връща на рецепцията.
Около четири месеца са били необходими от заданието до внедряването на иновацията в хотела. Днес роботът e голяма атракция за клиентите, които се снимат с него и го споделят в социалните мрежи. По-важното е обаче, че той допринася успешно за повишаване на приходите от рум-сървиз.
Персоналът на хотела също приема благосклонно "новия служител", защото той не само не създава интриги, но и спестява най-неприятната, рутинна част от работата на хората.
Все повече роботи ще навлизат в хотелиерското в световен мащаб, защото по-младите клиенти вече са свикнали от деца да работят с такъв тип технологии и големите вериги започват да внедряват роботизацията в процесите на работа, обясни Светослав Панев. В Азия вече има над 1500 хотела, които са внедрили роботи. В Европа тези иновации едва сега прохождат.