Авторката е привлечена от възможностите, които стъклото дава за извайване на най-разнобразни форми и цветове, които винаги впечатляват:
„Това, което винаги ме впечатлява в работата със стъкло и което ме накара да се занимавам вече толкова време с материала, е, че има толкова много форми и толкова много начини, по които може да изглежда“.
Пангелова, която в момента учи и работи в Малта, е възпитаничка на Националната художествена академия - завършва специалността "Дизайн на порцелан и стъкло", като след това специализира и в други държави. Едно от най-важните пътувания е до Истанбул, споделя художничката:
„Целта на моето пътуване до Истанбул беше научаването на техниката „надуване на стъкло“… Там беше първата ми среща с материала в тази му форма. Освен това пътувах до Холандия, Чехия и Германия в различни ателиета във връзка със стъклото Лично моя инициатива, така че да науча повече за самата техника и в дълбочина за материала“.
Техниката на изработка на произведения чрез духано стъкло е много трудна и сложна, призна авторката. Тя разказа как материалът се обработва:
„Първо стъклото е в суха форма, твърдо вещество, което се зарежда в специална за целта пещ с особено висока температура, така че да може да се разтопи и да придобие течно състояние, което е нещо като мед - с консистенцията на течен мед. И същност това, което е нашата професия - на стъкларите, е да успеем да работим с този горещ материал - говоря за температура на разтапяне от типа на 1600 градуса - може да е по-висока или по-ниска, в зависимост от състава на стъклото. И за да се случи това, използваме специална пипа ( специална тръба - бел. ред.), която е от неръждаема стомана, тя се потапя в течната стъклената смес“.
Авторката има проект за възстановяване на пещи и технология за работа със стъкло от Древен Рим.
Повече по темата чуйте от звуковия файл.