Eмисия новини
от 13.00 часа
Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Едва 1/10 от лицензираните превозни средства имат бордови устройства за тол системата

Транспортният бранш се събира за финално решаване на проблемите

Снимка: БГНЕС

„Една десета от общия брой лицензирани превозни средства са оборудвани с бордови устройства за тол системата. Дори да прием всички условия, технически е невъзможно до 1 март, когато системата ще стартира, да оборудваме 70 000 превозни средства… Надявам се да постигнем прилагане на един смесен вариант на системата в рамките на някакъв преходен период“. Това обяви пред БНР Магдалена Милтенова, председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи.

Днес транспортният бранш се събира за финално решаване на проблемите с тол системата. На срещата са поканени представители на джипиес доставчиците на услугата, на АПИ, на доставчиците на бордовите устройства, на МРРБ.

В предаването „Преди всички“ Милтенова поясни, че допълнителната такса за обслужване на бордовите устройства за тол системата е една от пречките, пред които се изправя транспортният бранш:

„В дефиницията за обслужване на тази такса попадат елементи от обслужването на тол системата, за която АПИ ще заплаща 7% на доставчиците, на които е възложила да събира средствата по системата и да я обслужва. Доставчиците могат да ни предоставят възможност за наемане на устройството или закупуване. Нямаме нито едно от тези две условия, а само условие за месечен абонамент. Европейската практика е в посока, че тези устройства се предоставят срещу съответния депозит“.

Магдалена Милтенова уточни, че таксата за тези устройства, която им се предлага, е между 15 и 16 лева без ДДС:

„Предлагаме доставчиците да спазят договора с АПИ, тъй като той не предоставя възможност за събиране на допълнителни такси, а възможност за отдаване под наем или закупуване на съответното бордово устройство. Трябва да ба бъде решен и въпросът с джипиес тракерите“.

Според Милтенова голяма изненада е, „че АПИ казва, че пазарът е отворен, че няма монопол на пазара и че предстои да се регистрират още двама доставчици“:

„Но в същото време договорите, които ни се предлагат са двугодишни, което затваря пазара за две години… Проблемът е с обществено значение. Сумите ще струват не само за бранша, те ще бъдат платени от крайния потребител. Държавата пое ангажимент към нас, намали цените на тол системата, за да може браншът да съществува. Сега се оказва, че доставчиците на услугата предоставят условия, които досега не са коментирани“.

Интервюто с Магдалена Милтенова можете да чуете в звуковия файл.

Новините на БНР - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
Още от