От известно време се повдига въпросът, че евентуално може да бъде възстановен Княжевският лифт. За ски туризъм и отдих на Витоша – ще стане ли по-достъпна Витоша за столичани и гости на града? Какви са перспективите за развитие и колко “близо” е планината до нас? За състоянието на алеите, на пътеките, на инфраструктурата на така близката и (не)достъпна до столицата планина.
Дългогодишният ски инструктор Йордан Рангелов, който работи към "Витоша ски", гостува в "Нашият ден" и разказа повече по темата.
"Достъпът към Витоша трябва да се осъществява не само от Княжево, от Симеоново или от Драгалевци, а от много повече места. Защото Витоша не е само на София. Защо да няма един лифт и от Рударци за перничани?
Рангелов смята за Княжевския лифт, че "вариантът, който се разглежда, не е удачен и няма да реши нищо. Този лифт трябва да продължи до Златните мостове, защото това е логиката на нещата. Защо до там? Защото там има един по-малък ски център – Ветровала, Офелиите има едно ски училище, Конярника, който е изоставен и е в катастрофално състояние."
Моето мнение е, че ако се прави Княжевския лифт, той трябва да продължи през Момина скала до Златни мостове, категоричен е Йордан Рангелов.
Предложението, което прозвуча от концесионера "Витоша ски", не предполага удължаване на лифта и към Момина скала.
Възстановяването на стария Княжевски лифт вече не отговаря на съвременните изисквания, интереси и капацитет
"Вървят разговори и има такива идеи лифтът да продължи до Златни мостове, защото старият лифт няма да бъде ефективен и няма да върши работа. Казвам го като човек, който познава планината и има виждане по нещата. Лифтът трябва да стигне от Златни мостове към Ветровала и Конярника.
Факторът безопасност трябва да бъде на първо място
"Аз съм алергичен към думата "възстановяване" на съоръженията на Витоша. Според мен правилната дума е "модернизация", тъй като съоръженията са много стари и опасни! Трябва да забравим, че в този вид може да тръгне и Драгалевският лифт... Няма как да бъде поддържано това съоръжение. Фирмата производител вече не съществува. Концесионерът иска да го подмени с чисто нов. Държавата не му разрешава. Тя стои безучастно и не иска да вземе отношение да реши проблема. Този казус продължава 12 години.
Малко преди да спре Драгалевският лифт, возихме г-н Красен Кралев, г-н Валери Симеонов и г-н Нено Димов... запознахме ги... и от там насетне какво се случи – нищо! – подчерта Йордан Рангелов и добави, че е време хората, от които зависи, да се стреснат и да вземат решение най-после.
Сдружението, което учредихме, ще работи за построяването на Витоша на модерни съоръжения, които са много по-добре обезопасени и гарантират живота и сигурността на деца и възрастни.