Средно със 70 процента по-малко са поръчките в областта на рекламата и комуникациите на българския пазар. Най-силно са пострадали агенциите, които организират събития и промоции. Те са лишени почти напълно от дейността си, поради наложените ограничения. Останалите агенции са пристъпили към замразяване на бюджета и медийните кампании. Много от клиентите на рекламните агенции преосмислят стратегическите си планове за годината и това създава период на изчакване.
Кризата в момента е в целия свят и няма как да не се съобразяваме с това. Нещата вероятно ще се влошат допълнително след около две седмици. Голяма част от фабриките в Италия са затворени, а страната е голям производител и този факт не може да не се отрази на ситуацията в България, посочи Олованова:
"Всичко, което е било валидно преди 15 дни, вече е не в сила. Зачеркваме всичко и започваме отначало. Но трябва и всички рекламодатели да си пренаредят нещата, за да тръгне рекламата. Затова ще са необходими поне два месеца, а през това време рекламата остава един свободен ресурс, който не бива да стои неизползван. Затова и рекламният бранш вече е стигнал до това да поиска съдействие от държавата за облекчаващи мерки в този извънреден период."
Една от мерките, за които настоява Десислава Олованова, е неплатеният отпуск да се признава за трудов стаж на служителите по време на извънредното положение.
Повече за ситуацията у нас в областта на рекламата и комуникациите - чуйте в интервюто на Катя Василева с Десислава Олованова.