"Дигиталното обучение не може да измести аналоговото". Това каза пред БНР Радослав Илиев, учител по история на културата в НГДЕК, в коментар на дистанционното обучение, към което преминаха училищата в България заради кризата с коронавируса.
"Онлайн обучението има много позитиви, но аналоговият контакт не може да бъде заменен. Образованието цели освен напълването на младите глави със знания и създаване на образи на комуникация и социална интеракция, както и на междуличностни отношения. Това се случва само в група".
По думите му онлайн обучението е добро временно решение при различни ситуации, каквато е кризата с пандемията.
Илиев изтъкна, че един от позитивите на дистанционното обучение, че учениците са станали по-старателни и по-активни в часовете.
Според него трудностите са в две посоки - към учениците и към учителите. Общата дума е свръхнапрежение, смята той. Учителят обясни, че за да не се обяви годината за нулева, е завишена натовареността и на учителите, и на учениците:
"Това е нещо, което ние се опитваме да контролираме чрез комуникация и между учителите, и между учители и ученици".
Той посочи, че учителите по български език и математика са в най-голямо ниво на прегряване, защото имат най-голям хорариум от часове по предметите им.
Цялото интервю на Даниела Големинова с Радослав Илиев в предаването "12+3" можете да чуете от звуковия файл.