Относително бързо на бавния пазар на недвижими имоти предлагането на подходящи къщи за живеене в различните ценови сегменти ще се повиши, смята експертът. „Не очаквам задължително по-високи цени. В много от районите не е имало активен пазар изобщо. Ако погледнете някои от селата – там не е имало сделка“, каза Павлов в предаването "Хоризонт до обед". Той смята, че съвременният потребител на селски имот ще търси по-скоро новопостроени къщи или реконструирани такива.
„Ние преживяхме подобно връщане преди около 15 години. Имаше една вълна от англичани, няколко хиляди, които закупиха къщи в малки градчета и села. И тази вълна изчезна, тя се прибра, защото селото не е само земя, не е само въздух, не е само дървета. Селото е и място за живот и изисква особено добре развита социална инфраструктура в днешно време“, коментира Георги Павлов.
Ще има големи, драматични проблеми в туризма, прогнозира Георги Павлов. „Това, което аз очаквам е, че ние по-скоро ще пренасочим почивките си към селата, тъй като много хора няма да искат да отидат в онези хотели. Така че къщите, комплекси от къщи, където можеш да се настаниш отдалечено, където можеш да се храниш отдалечено, ще са много важни за хората, които се притесняват от заразата и за хората, които откриват, че това ще има хареса.“
„Много е важен психологическият ефект. Ние всички сме свикнали да живеем социално и в момента, в който бяхме поставени два месеца в ограничени социални контакти, част от хората откриха, че всъщност това им харесва и те ще запазят тия свои навици. Ще търсят така да променят живота си – както дома си, така и местата за почивка и забавление, че те да бъдат по-изолирани от големия шум, по-изолирани от големия град. Търсенето на къщи в крайградските зони - за живеене и в селата за туризъм ще се повиши.“
Пустеещите жилища няма да намалеят, защото и населението всяка година намалява с 50 хиляди души, а жилищата се увеличават. Неизползваните жилища ще се увеличат, посочи още Павлов.
„В интерес на истината моментът е емоционален. Социалната изолация даде нов поглед за комфорта на обитаване на домовете ни. Това естествено обърна погледа на купувачите към имотите в селските територии.“
Интересът на младите семейства е към райони, близки до урбанизираните територии. Интерес има и към вилни имоти, които се намират в курорти и летовища, поясни Гудова.
„Имотите, които се ползват целогодишно, са в близост до основни градски центрове. Там профилът на купувачите е в пенсионна и предпенсионна възраст. Основният акцент е лесният транспортен достъп до имота, наличието на здравен център, обслужващи търговски обекти и не на последно място е важна сигурността.“
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.