Цялостен поглед върху таблицата и данните за всички телевизии показва, че става дума за „едни изключително скромни суми, които въобще не надхвърлят милион“, уточни Весислава Антонова. „Най-вероятно Нова телевизия е предложила едни отлични условия за реклама в своя ефир. Освен това като една от двете най-гледани национални телевизии се оказва, че там е по-скъпо рекламното присъствие. Нека да не забравяме, че Национална лотария имаше свои предавания в ефира на Нова ТВ и те бяха в праймтайма, в най-скъпото време.“
В "паметната записка", публикувана вчера, има ключова дума, сложена в кавички – „пълен съпорт“, отбеляза Антонова.
„Може да предполагаме, че става дума за подкрепа от страна на държавата. За каква подкрепа става дума? По закон пряката реклама на хазартни игри не е позволена. Това е само на теория. На практика виждаме, че на правилата се гледа като на врата в полето. И до ден днешен онлайн лотариите са изключително агресивни в предлагането на реклами. Години наред държавата си е затваряла очите за тези ограничения и дори позволяваше на лотарийните компании да съобщават размера на наградите. Спомняте си, че имаше и едни репортажи по телевизиите, особено по Нова телевизия, които бяха „залепени“ за новините, които разказваха историята на успеха на различни хора, които са спечелили от лотарията немалки суми. Това дълго време създаваше проблеми и в Съвета за електронни медии многократно е имало сигнали по този повод.“
Имало е спорадични финансови санкции, но на фона на инвестираното те са минималистични, уточни журналистът.
„Прави сериозно впечатление, че откакто тече сделка за придобиването на bTV от чешкия милиардер Петер Келнер, срещу телевизията има атаки. Той преди това искаше да купи Нова телевизия. Ако използваме думичката „пълен съпорт“ и зад нея прочетем държавната подкрепа, ще видим, че навлизането на Домусчиеви в Нова телевизия стана именно с подкрепата на държавата. Първоначалният купувач на Нова телевизия действително беше Петер Келнер.
Комисията за защита на конкуренцията много дълго бави одобрението, прави широко обследване на документите на Петер Келнер, докато на Кирил Домусчиев проверката трае две седмици, въпреки че по закон е 5 седмици. Много бързо беше дадено разрешението“, коментира Весислава Антонова. Според нея е останало усещането, че „държавната намеса на един е попречила, а на друг е помогнала“.
„Сега имаме същият купувач в bTV Медия груп. Прави се всичко възможно телевизията постоянно да бъде очерняна, срещу нея се води черен пиар основно през жълтите сайтове“, допълни Антонова. Тя изрази предположение, че Нова телевизия, загубила прихода си от Националната лотария, води битка за привличането на друг рекламодател в лицето на Държавния спортен тотализатор. „Любопитно е тук как ще се разрази битката, защото нищо чудно да станем свидетели на още един „пълен съпорт“ по отношение на държавата към Нова телевизия и да видим как един рекламодател от една медия се прехвърля в друга медия.“
Весислава Антонова смята, че се прави опит или за намаляване на цената на bTV, или за възпрепятстване на сделката с Петер Келнер, която е на етап очакване европейският регулатор да се произнесе.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.