Върху поведението на туристите и избора им на дестинация и почивка оказват влияние множество фактори. Разпространението на Covid-19 e бариера за предприемане на пътуване.
След продължителната изолация всички сме в посттравматичен стрес и усещаме потребността от отдих.
"Никой не може да прогнозира какъв ще бъде спадът в туристическото търсене. Самата динамика, може би промените в туристическото поведение вследствие на тази пандемия ще накарат доставчиците на туристическите услуги да преориентират самото предлагане спрямо търсенето", смята д-р Милена Караилиева, главен асистент в Нов български университет, преподавател в Департамент "Бизнес администрация" и програмен директор "Туризъм".
Туризмът се насочва към индивидуални почивки, а не към групови пътувания. Ще преобладават краткотрайните пътувания, основно през уикенда, ще се избягват посещенията в големите, затворени комплекси, прогнозира Милена Караилиева.
"Може би ще има тенденция към увеличаване ръста в насока здравния туризъм - СПА хотели, уелнес хотели, търсене на релакс, краткотраен отдих с минерална вода. Хората ще търсят по-безопасни места и сигурност".
Туристите са няколко типа - пътешественици, авантюристи, почитатели на селски туризъм, на екотуризма.
"Тук може би самите маркетолози ще положат усилия да промотират изключително добри оферти, за да се насочи потреблението към вътрешния туризъм", подчерта университетският преподавател.
Пътуващите търсят баланс между рационалните и емоционалните мотиви.