Намерението е към тестовете по двете основни дисциплини - български език и литература и математика, да бъдат включени и въпроси от предметите по обществени и природни науки.
Предвижда се промените да влязат в сила след 3 години.
Въвеждането на интегрираните тестове има за цел да стимулира по-задълбоченото изучаване на предмети като химия, физика и биология, по които учениците избягват да полагат матури, обясни просветният министър Красимир Вълчев:
"Необходимо е да стимулираме учениците да развият по-комплексни знания и умения. Правим крачки към това въпросите да са по-малко ориентирани към заучаване и повече към прилагането на практически умения, умения за мислене. Тази промяна също е и възможност за в по-голяма степен прилагане на казуси, които изискват комбинация от знания и умения, придобити по различните предмети".
Експертите предлагат още увеличение на седмичните часове по математика и география заради недостига на време за ефективно усвояване на знания.
Промените в учебните програми предвиждат още и въвеждането на нов предмет - „Дигитални технологии и креативност“. Той ще се изучава от 5-и до 7-и клас, като така ще надградят своите умения по компютърно моделиране, допълни министър Вълчев:
"Днешното поколение деца, които ще бъдат активни в следващите 40-50 години, ще живеят в ера на професии, които ще изискват взаимодействие с алгоритми, с изкуствен интелект - почти всички професии - и шофьорът, и механизаторът от селското стопанство, и адвокатът, лекарят, преподавателят ще работят с програми, базирани на изкуствен интелект, дигиталната креативност в този смисъл ще бъде ключова за хармоничния микс със знания и умения, които трябва да придобият днешните деца".
Предстои промените да бъдат публикувани за обществено обсъждане.
Репортажа можете да чуете от зувковия файл.