В момента се борави с хипотези и те се базират на проучвания и нагласи. Не сме предизборна обстановка от гледна точка на това, че нямаме заявени и регистрирани партии и коалиции, които да се състезават. Някои от тези, на които социолозите дават предимство над 4-процентната бариера, все още не са създадени или не са разгърнали своята партийна структура в страната. Но следващият парламент ще бъде достатъчно шарен, за да няма абсолютно мнозинство, което да може да излъчи кабинет. Възможността да влезем в цикъл на многопартийни правителства или подкрепяни от множество партии в следващия парламент е вероятен, прогнозира в интервю за предаването "Преди всички" министърът на транспорта Росен Желязков.
Той коментира инцидента по време на снощния протест в София:
"От десетилетия режимът на граждански прояви е регламентиран, за да не се стига до физически конфликти, примерът от снощи е класически пример за провокация. Можеше да се стигне до линчуване на обградения в автомобила човек, без да се знае каква е неговата вина. Ситуацията е доста изнервена, особено в късните часове и хладнокръвието на полицията е много важно. Отношенията в обществото би трябвало да бъдат нормални, създаването на социално напрежение няма да доведе до нищо добро."
"Моите права свършват там, където започват правата на друтите", е казал Волтер. Би трябвало полицията да е гарант за реда, подчерта министърът.
Росен Желязков коментира и социалните мерки. На въпрос дали не са закъснели той отбеляза, че дизайнът на мерките е започнал още по време на извънредното положение, а в момента се оформя националното финансиране.
Това не са мерки от вчера. Те целят да покрият социалните последици и да стимулират икономиката. Има и нови мерки. Краткосрочните ще бъдат до края на годината, мерките за стимул - и догодина. Те минаха през обсъждане в Тристранния съвет, отбеляза още министърът.
Автобусните превозвачи вече могат да кандидатстват за грантовете на стойност 30 млн. лева, съобщи още министър Желязков. Той увери, че не се обмисля поскъпване на билетите за автобусните превози:
"Не мисля, че и превозвачите са си помисляли подобно нещо", добави министърът.
По-скоро усилията ще се насочат към местата, където самата обществена услуга не достига до гражданите, уточни Желязков.
До есента България ще заведе дело пред съда на Европейския съюз по повод окончателното приемане на Пакета "Мобилност", каза още транспортният министър Росен Желязков.
"Заявихме ясно, че България ще заведе дело пред съда в Люксембург за пакета "Мобилност". Ще търсим нашите национални аргументи, а и на други страни, за да оборим тези правила. Комисията прави оценка на въздействието на връщането на камиона на всеки 8 седмици, която би трябвало да приключи до края на годината. Комисията ясно е заявила, че ако се установи въздействие върху околната среда от това безцелно размотаване на всеки 8 седмици на превозното средство, ще внесе законодателно предложение. Ход има, движат се два паралелни процеса - съдебен и оценката на ЕК. От друга страна, оказват въздействие и последиците от пандемията с Ковид-19 по отношение на движението на стоки. С мерки в подкрепа би трябвало да се опитаме да запазим поне гръбнака на транспорта."
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.