"България в момента по-скоро има преднина в някакъв смисъл, защото други държави като Германия, Франция, Испания, Англия основният модел беше на домашно обучение, т.е. изпраща се домашно, учeникът работи, когато иска и връща обратно резултатите, докато българските ученици успяха да научат доста неща. Естествено това беше и по-трудният избор, защото натовари допълнително системата. Затова имаше и толкова проблеми в началото", подчерта Иван Господинов в предаването "Преди всички".
Един от основните проблеми при ситуация, в която учениците отсъстват продължително време от училище или не успяват да се включат в дистанционното обучение, е с времето това да се прояви с отпадане на повече ученици от училище.
"Според мен най-доброто решение, което аз виждам, е отново децентрализиран подход, т.е. както и при въвеждането на дистанционното обучение всяко училище имаше право да си избере модел, може би в момента трябва да се работи от една страна върху дискусиите, за това какви са ефективните модели, които могат да работят в момента в българските училища и съответно изграждането на капацитета на училищата да прилагат тези модели", допълни Иван Господинов.
Цялото интервю на Силвия Великова с Иван Господинов можете да чуете в звуковия файл.