Ива Недялкова, майка на ученичка, която наесен ще е в четвърти клас, заяви:
„Това, което чухме, не ме удовлетворява като родител. Все още взети конкретни решения няма. Тепърва ще се пускат анкети по училища да разберат дали има възможност за дистанционна форма на обучение, времето е изключително малко. Не съм доволна от резултатите, времето мина, цяло лято имаха на разположение. Няма да прекъсна борбата, със сигурност има много родители, които стоят зад нас. Не сме малко. Нищо не разбрах, освен това, че няма достатъчно ресурси и кадри в образованието и това тепърва ще е проблем. Т.е. една основна пречка за дистанционно обучение са кадрите“.
От Министерството на образованието и науката засега не са коментирали как е протекла срещата с родителите.
Възможност за избор между присъствен и дистанционен старт на новата учебна година - това възнамеряваха да поискат родители на ученици от министъра на образованието и науката Красимир Вълчев по време на среща с него в просветното ведомство.
Родителите, обединени в онлайн петиция и във фейсбук група за безопасно образование от септември, не са против присъственото начало на новата учебна година, а искат да имат избор дали да изпратят децата си, или не децата си на училище в първия учебен ден, обясни един от участниците в днешната среща, учителят и образователен експерт – Петър Велков:
“Ние отиваме на тази среща със законово предложение как да се случат промените организационно“, каза Велков.
Освен родители, участие в срещата в просветното министерство трябваше да вземат лекар, юрист и социолог.
По-рано тази седмица, в интервю за "Хоризонт", министърът на образованието Красимир Вълчев подчерта, че дистанционната форма на обучение не е пълноценна, а компенсаторна и добави:
“То ще има училища, центрове, които ще осъществяват дистанционна форма на обучение и това е една алтернатива. Другата алтернатива е, ако се приеме Законът за предучилищното и училищното образование, промените, допълненията в закона ние очакваме да се приемат до 10 септември, т.е. преди началото на учебната година - запазвайки дневната си форма на обучение до 30 дни да могат да се обучават едновременно чрез виртуална връзка в реалната класна стая“.
Репортаж по темата можете да чуете в звуковия файл.