„Аз виждам риск не толкова от разпространението на коронавируса, а риск от хаоса в образованието и от самата организация.
Начинът, по който се организира поставянето под карантина в дадено училище, в един момент няма да се знае кой клас до къде е стигнал, защото един клас може да излезе под карантина няколко пъти" - обясни още д-р Кацаров.
"Какъвто и протокол да се състави за поставянето на учител или дете под карантина - ако децата се поставят така безразборно под карантина само защото са били контактни - хаосът в образователната система ще е неизбежен, а децата ще имат една загубена година. " - категоричен е специалистът.
Не е било редно ръководството на 107 ОУ „Хан Крум“ сами да си заплащат тестовете за коронавирус, коментира още д-р Кацаров.
"Това е работа на държавата. Възприетият процес е грешен по мое мнение. И това очаквам да го разберат скоро и от образователното и здравното министерство.
Аз виждам два варианта – да преминат изцяло на онлайн обучението, докато се намери ваксина, другият е да третираме този коронавирус като грипа – който е болен, се лекува, а останалите си продължават да учат, без да бъдат карантинирани.
Доказано е, че инфекцията протича по-леко при децата. Да, децата се връщат при по-възрастните си близки, но ние не можем да спрем разпространението на коронавируса, тъй като това е въздушно капкова инфекция. Единственото е да се забави разпространението, но това има смисъл, ако се цели да не се натовари здравната система – случаят у нас не такъв.
А мерки за ограничаване се прилагат, ако имаме по 2000 – 3500 заразени седмично, а ние в момента сме три пъти по-малко", посочи още д-р Стойчо Кацаров.
Още по темата в звуковия файл.