Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

"Предмет на дейност"- кампания за доброто

Снимка: Личен архив

Над 134 000 души е достигнала инициативата "Предмет на дейност". В нея са представени 10 души, които мислят и работят социално. Избрани са от Българския център за нестопанско право, като условие за тяхното показване е да работят за другите, за уязвимите.

„Това е кампания за полезното и доброто“, каза в „Хоризонт до обед“ Надя Шибани, директор на Българския център за нестопанско право.

"Предмет на дейност е кампания, в която чрез снимки на предмети онагледява работата на хора от гражданския сектор, а тези предмети се свързват с техния спомен от първите им стъпки или от големите им успехи в полза на обществото".

"Предмет на дейност е популярна фраза от речника ни, но в тази инициатива тя добива правозащитен смисъл, изобразен с лица и предмети - такъв е случаят с топка за масаж, с много бодли, която връща Шибани 20 години назад:

"Две жени, които искаха да регистрират организация за хора с затруднения, ми подариха малка рехабилитационна топка...Това, което правим ние е - чрез бодли да попрявяме някаква несправедливост."

"Личният предмет, който символизира успехи в неправителствената работа - това е посланието на "Предмет на дейност", обясни в "Хоризонт до обед" Милен Гечевски,  основател и председател на Сдружението "ЗАКРИЛНИЦИ" - Монтана, който участва с пчеларско було. 

От Българския център за нестопанско право са категорични, че в кампанията няма да бъдат включени политически фигури, защото залагат на гражданската енергия, която може да носи повече заряд от тази на известни лица. Предмет на дейност е кампания отворена за всички, които могат да покажат предмети, свързани с успех в полза на обществото. 

Още по темата слушайте в звуковите файлове.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна