Комуникационните техники и добрият инструментариум бяха в сърцето и на двата лагера на отминалите президентски избори в САЩ – и на републиканци, и на демократи, посочи той в предаването „Преди всички“. Именно тези техники според Еленков са помогнали на Джо Байдън да се представи добре и да подобри резултата на Хилари Клинтън от президентския вот преди 4 години.
Георги Еленков открои вътрешнопартийната сплотеност в рамките на партията, стратегическия избор на лайтмотиви и послания и признаването на грешки като положителни техники. Кампанията на демократите е била гъвкава и адаптивна, смята той.
„Като че ли избирателят се умори от това постоянно поляризиране на позициите, от това свръххиперболизиране на успехите на едната страна и неуспехите на другата, което Тръмп генерира при всяка своя изява“, коментира Еленков, според когото е имало умора и демотивация у част от електората на Доналд Тръмп. Отделно от това огромни маси от иначе деполитизирани американци са отишли до урните, „за да санкционират този тип реч, този тип поведение на американския лидер“, смята Георги Еленков.
Относно комуникационните техники на републиканците Георги Еленков открои успешната стратегия на Тръмп в социалните мрежи, огромните митинги с концентрация на кампанията в южните, колебаещи се щати, които са му били необходими „отново категорично да бъдат червени“.
„Тоест много успешна кампания на този фронт – на срещата с избирателя, на събирането на големи маси, което създава впечатление, че идва червена вълна.“
„Тръмп успя много успешно да въведе в обращение мантрата – „за 47 години Байдън не постигна нищо, типичен политик". Ако и да не успя да лепне етикета на Байдън за корупмиран политик, с какъвто етикет той много лесно бе дамгосвал Хилари Клинтън четири години по-рано. Въобще много са успешните послания на Тръмп.“
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.