Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Проблемът на образованието не е дали е присъствено или е онлайн

Лъчезар Томов: Платото предвещава нарастване на случаите на Covid-19

Не сме поставили бързата имунизация като приоритет, за да се отворят икономиката и обществото, казва преподавателят

Лъчезар Томов
Снимка: Ани Петрова

Обществото не е дисциплинирано и това не позволява сериозно отхлабване на мерките. Това мнение изрази пред БНР математикът Лъчезар Томов. Според него няма воля за налагане на мерките, особено в провинцията.

Той се позова на базовото репродуктивно число, което показва средно колко души заразява един човек в България.

„След Нова година това число се повиши и е 0.99, близо единица. В момента поддържаме доста стабилно ниво. Изглежда ни като спад, но в момента имаме плато на случаите.“

Според математика „това плато е предвестник на нарастване“.

Снимка: БТА

Не е време за разхлабване на мерките, защото имаме повишаване на случаите при децата, а връщането в училище трябва да е съпроводено с много строги мерки, обясни Томов.

Лъчезар Томов сравни ниския дял на желаещите да се ваксинират преподаватели на този етап с модата.

„Това е като модата със скъсаните дънки. Известно време много малко хора носят скъсани дънки. Изведнъж се оказва, че те са навсякъде. По същия начин ще се смени мнението за ваксините.“

Не сме поставили бързата имунизация като приоритет с цел отварянето на икономиката и на обществото, смята Томов, според когото „правителството трябва да ускори ваксинацията“.

Снимка: БТА

Проблемът на образованието не е дали е присъствено или е онлайн, подчерта Лъчезар Томов в предаването „Преди всички“.

По думите му първият проблем е дисциплината, а вторият – „начинът, по който се преподава и който отказва деца от учене и това не може да се промени с факта, че са отдалечени“.

„Има много сериозни системни проблеми в образованието, което се отразява и на грамотността на населението, дори на учителите“, коментира преподавателят. 

Според Томов периодът на затваряне е могъл да се използва за преосмисляне на цялостната концепция на преподаване, включително формалното оценяване според грешките и наизустяването на учебен материал.

Цялото интервю слушайте в звуковия файл.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна