Виртуалната класна стая трябва да е същата като традиционната класна стая, всички дейности, които могат да бъдат извършвани в едната, трябва да са достъпни и в другата среда, каза пред Радио София Светлана Савова. В световен мащаб има различни решения за виртуална класна стая, като те се характеризират с различни функционалности и възможности - от такива само за конферентна видеовръзка до платформи със защитена среда, в които учителите получават подробна информация за действията на учениците, обясни Савова и уточни:
"VEDAMO дава възможност на учителите да използват инструменти за интерактивност и игрови ситуации, за онагледяване на съдържанието, електронни учебници и разделяне на децата на отделни групи, в които да бъдат задавани различни задачи."
Светлана Савова даде примери за използване на платформата, която вече е преведена на десет езика, в различни страни от Средния изток, както и училище за изящни изкуства в Ню Йорк. Специално там в момента се провежда хибридно обучение, като част от учениците са в класната стая, а друга част - онлайн. Използваният модел предлага свързване на интерактивната дъска в традиционната класна стая с "бялата дъска" в платформата. Игровият модел пък е застъпен в израелско училище, като сред средствата за изучаване на математиката е използвано дори виртуално зарче.
Сега разработката е сред финалистите в конкурса за наградите на БАИТ за 2020 година.
Чуйте интервюто на Лили Големинова със Светлана Савова.