Винаги държа нещата да не са просто красиви, казва Радослава Боор
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Най-важно е да се измисли идеята на самото лого и то винаги да има здрава логика. Винаги държа нещата да не са просто красиви, въпреки че те трябва да са красиви, модерни, функционални, забележими, интересни, да провокират пешеходците, но трябва да има някаква желязна логика, с която да не може да бъде преборено логото. Това казва в ефира на Радио София Радослава Боор - графичен дизайнер, която от години се занимава със създаването на лога, плакати и други графични визии.
Първата културна институция, чиято графична визия създава Радослава, е НАТФИЗ, по покана да направи ребранда им. След успешната си работа по НАТФИЗ, получава покана да разработи новата графична визия по повод 100-годишнината на Благоевградския театър "Никола Вапцаров".
“Смених всичко, от логото и графичния стил. Мога да се похваля, че тези материали бяха забелязани”, казва тя. Директорът на театъра Маргарита Мачева казва, че когато налепят афишите, целият град става жълто-черен и всички знаят, че това е рекламата на театъра, което е целта на ребранда.
Следва покана от Театрално-музикален продуцентски център Варна, Държавна опера - Варна и Драматичен театър „Стоян Бъчваров”, Варна, които са избрали чрез конкурс Радослава Боор, която през цялата пандемична 2020 г. работи върху концепцията за три лога за трите институции, които са взаимосвързани и се помещават в една и съща сграда във Варна.
Радослава създава три различни концепции, от които се избира една, която след това е изпълнена. Нейната работа обхваща цялата гама материали на тези културни институции - билетите, програмите, афишите и всичко, което визуално е свързано с тях.
“Аз съм правила и други лога, но когато човек направи нещо толкова голямо, то се забелязва. За щастие се забеляза от хора от гилдията, а от обикновените зрители се прие добре”, казва тя.
След тези успехи, някак закономерно от Театър “Възраждане” канят Радослава Боор да направи техния ребранд. Работата по новите материали вече е към финала си. Новото лого вече е факт. “Опитвам се нещата, които правя, да бъдат на световно ниво. Наистина, когато правя нещо ново и когато променям облика на такива културни институции, това се забелязва и трябва да вървим напред", казва тя.
Чуйте целия разговор на Лили Големинова в звуковия файл.