Eмисия новини
от 18.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

„Принцесата на цирка“ – отлично съчетание на оперета и цирково изкуство на сцената на Музикалния театър

| обновено на 16.02.21 в 15:49
Принцесата на цирка
Снимка: НМТ "Стефан Македонски"


Два пъти отлагани, на 29, 30 и 31 януари се състояха трите премиерни спектакъла на оперетата „Принцесата на цирка“ на Имре Калман в Националния музикален театър „Стефан Македонски“.

Спомням си, през месец октомври тръгвах към театъра за пресконференция, когато съобщиха, че затваря врати. Имаше заболели от Ковид 19 артисти, някои от тях пребориха болестта, други вече не са сред нас. Спомняме си за тях с уважение и обич. Признавам, не ми беше лесно отново да вляза в залата, но се почувствах щастлива да бъда там, с любими артисти и на сцената – от втория състав, и сред публиката – от третия. Близо до мен седеше и искрено се забавляваше големият оперетен артист Александър Мутафчиийски, когото също бих искала да гледам в ролята на Барон Шатоньов, както и доайена Христо Сарафов. Отново изживях усещането за празник, което носят вечерите в Музикалния театър, и което привлича публиката като магнит дори и в условията на пандемията Ковид 19. Това споделиха и други зрители, с които разговарях в антракта, докато се разхождахме маскирани из фоайето на театъра и се снимахме за спомен до манекените в костюми от спектакли. Това също е приятно и усилва усещането за празник. Чуйте анкетата с публиката в звуковия файл.

В момента и в Софийската опера, и в НМТ „Стефан Македонски“ има спектакли, които съчетават прекрасно различни изкуства и които се гледат с удоволствие. Мюзикълът „Шрек“ покани на сцената на националния ни оперен театър някои от най-добрите куклени актьори, а в оперетата „Принцесата на цирка“ са вплетени много добри циркови номера. Специално искам да спомена цирковите артисти Виктор Трифонов, Йоана Зашева, Акробатна трупа „Тапиа“. Но още по-хубавото е, че и млади артисти от трупата на Музикалния театър - Десислава Николова, Илона Иванова и Елица Красимирова, влизат с лекота в обувките, по-точно в триката на циркови артисти, а щом нещо изглежда направено с лекота, значи зад това стои много труд и талант!

Много се радвам, че в Музикалния театър изпитвам усещането за жива трупа, която е преодоляла кризата отпреди години /Мисля, че тук всички ние дължим благодарност на Мариана Арсенова, но със сигурност и на други балансиращи сили в състава/. Трупата живее отново, въпреки всички трудности, защото в нея се развива младо поколение артисти, в същото време е плътна изявата на големите звезди, има хармония и има приемственост. Веднага трябва да уточня, че това е 100% така по отношение на артистите, чието амплоа са субретните и характерните роли. Ако има някакъв дефицит, той е по отношение на някои от героите и героините. Но и там мога да заложа на младите артисти. И това се отнася не само за мен като професионална публика. Аз много вярвам на усета на публиката! Аргументирано или не, осъзнато или не, тя има усет за стойностните и нестойностните неща.

Освен Денко Проданов и Елица Красимирова в ролите на младите влюбени – Тони и Мейбъл, много добро впечатление ми направи и изявата на Владимир Грудков като Мистър Хикс, на Людмила Козарева като майката на Тони Клара. И специални благодарности на Румен Григоров и Божанка Груева в ролите на клоуните! Бих гледала с интерес и другите изпълнителски състави!

Целия репортаж чуйте в звуковия файл.

Следващите спектакли ще бъдат на 13 и 14 март.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна