"Кино с думи" представя най-новия епизод от рубриката „Без маски в киното“, който съдържа изключително любопитен разговор с актрисата и режисьор Яна Титова. Тя е позната на киноманите с ролите си в незабравимите ленти „Стъпки в пясъка“, HDSP: Лов на дребни хищници“, „Джулай“, „Кецове“, „Радиограмофон“. През 2014 г. режисира първия си късометражен филм „Мостът“, последван от „Къщата“, „Солвейг“, „88 MHz“. Дебютът ѝ като режисьор и сценарист на пълнометражен филм е лентата „Доза щастие“, която предизвика огромен зрителски интерес както в кината, така и в платформите за представяне на филмово съдържание – HBO GO и Gledam.bg.
За това как се съчетават толкова много и различни творчески и житейски роли и трудно ли е човек да съхрани своята романтична природа в забързаното ежедневие, разказва Яна Титова в Епизод 9 от подкаста на NO BLINK в партньорство с Българското национално радио – „Кино с думи“! Проектът е реализиран с финансовата подкрепа по Програма „Публики“ на Национален фонд „Култура“.
Първите стъпки на снимачната площадка на Яна Титова са още в ученическите ѝ години в Пловдив. Тогава местната телевизия продуцира заснемането на филм в дом за сираци и се свързва с театралната школа, която Яна посещава. Вълнението, когато разбира, че е избрана да участва, е огромно, и оставя дълбока емоционална следа в нея.
Веднага след завършването на образованието си в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ Яна получава възможността да снима в цели три ленти, като дебютът ѝ в главна роля е във филма „Стъпки в пясъка“ на реж. Ивайло Христов. До последно Яна не вярва, че ще получи ролята, и усещането е сякаш скоро ще се събуди от много хубав сън… Можете да разберете защо, както и да научите повече за работния процес по филма от епизода!
Заради ролята си в лентата „Джулай“ на Яна ѝ се налага да преодолее страха си от дълбоко и заради един от кадрите екстремно да се гмурне в морето, скачайки от скали. Актрисата споделя, че в личния си живот определено няма афинитет към подобни морски приключения, а истинската ѝ мечта е, когато стане на 55, да заживее в къща в китно италианско градче. Копнежът по този домашен уют ѝ носи надеждата, че ще ѝ осигури вдъхновяващ кът, в който да мисли над предстоящите си филмови проекти. За един бъдещ проект загатва и в разговора…
Страстта на Яна към кинорежисурата започва от писането на сценарии и сякаш на шега тя решава да реализира първия си късометражен филм „Мостът“, който бележи не само началото на нейното ново амплоа, но и на славните успехи на Титоливуд! В главната роля се превъплъщава един от най-емблематичните британски актьори – Едуард Хог, който страшно много харесва сценария на Яна!
Следвайки поривите на романтичната си душа, Яна смело и вдъхновено започва да осъществява все повече свои проекти като режисьор, а всеки реализиран опит я учи на много и ѝ открива грешките, които не ѝ се иска да повтаря. Какво обаче е най-голямото ѝ удовлетворение от създаването на дебютния ѝ пълнометражен филм „Доза щастие“? Чуйте още сега в епизода от самата Яна, която е много добър и увлекателен разказвач на истории не само на филмовия екран, но и в разговора си с Йордан Георгиев!
И още: Първите стъпки на Яна в киното и вдъхновението, дошло от Пловдивския театър; Дебютът на Яна в главна роля в „Стъпки в пясъка“ и знаковата среща с режисьора Ивайло Христов; Способността актьора да съхранява енергията си по време на снимките; Дългогодишното екранно партньорство с актьора Иван Бърнев; Най-екстремните умения, които Яна е трябвало да овладее за ролите си в киното; Невъзможно ли е човек да съхрани своята романтична природа; Предстоящите проекти и силните мечти; Запомнящият се процес при заснемането на филма „Радиограмофон“ в местност в Родопите; Писането на сценарии – началото на пътят към филмовата режисура; „Мостът“ – първият късометражен филм на Яна Титова като режисьор; Интуитивното откриване на актьорите и нуждата от кастинг; „Доза щастие“ – важно ли е за Яна като режисьор зрителското признание; Механизмите на държавно финансиране за български филми; Разделението на киното на комерсиално и арт хаус и разделението на професионалистите в средата; Историята във втория пълнометражен филм на Яна – „Диада“.