Eмисия новини
от 21.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Мария Бакалова: Зад хумора в "Борат 2" стоят важни съобщения

Кинокритикът Владислав Апостолов: Мария има сериозен шанс да спечели

| обновено на 16.03.21 в 14:04
Мария Бакалова
Снимка: Джоузеф Синклеър

Няколко часа след като беше номинирана за най-престижната кинонаграда "Оскар" за ролята си в "Борат 2", Мария Бакалова каза пред български медии "Не искам дори да си мисля за шанса ми, защото самото говорене и поставянето на името ми до тези утвърдени артисти, от които съм се учила, е достатъчно". 

За номинацията си за поддържаща женска роля тя научава по време на снимките на новия филм на Джъд Апатоу "Балонът". Мария разказа, че си е разменила няколко съобщения със Саша Барън Коен. Екранният баща на Тутар, в чийто образ влиза тя в "Борат 2", написа в профила си в "Инстаграм": “Поздравления, България! Ти ни даде невероятно талантливата и смела Мария Бакалова, която е биещото сърце в “Борат 2”.

"Макар да поставя и някои чисто американски проблеми, това е един филм - протест срещу неравноправието", каза още актрисата и още:

"Мисля, че хората са достатъчно пораснали последните няколко години, за да имат способност да се разсмеят. Ако имаш самоирония, това е висша степен на интелект. Надявам се хората наистина да се осъзнали, че зад тези глуповати шеги, този нелеп хумор стоят по-важни съобщения - за това каква е функцията на жената в ХХI век, трябва ли патриархатът да съществува, трябва ли да се променим само и само да се впишем в нормата. Защо? Може ли жената, освен да бъде майка, да има и професия? - Разбира се, че може. Това е нещо, на което се опитахме да наблегнем". 

Номинираните за най-добра актриса в поддържаща роля - Мария Бакалова за „Борат 2“, Глен Клоуз за „Елегия Хилбили“, Оливия Колман за „Бащата“, Аманда Сайфред за „Манк“, Юн Ю-джун за „Минари“/БТА
В предаването „12+3“ кинокритикът Владислав Апостолов прогнозира, че Мария има сериозен шанс да получи златната статуетка

„Тя беше откритието на големите гилдии, за нея се говори. Победният марш тръгна за нея“. 

Апостолов щрихира с няколко думи и филма „Манк“, лентата с най-много номинации за тазгодишните „Оскари“: 

„Това е любовното писмо към Златната епоха. Идеята е да се повдигне завесата зад създаването на най-легендарния американски филм „Гражданинът Кейн“. Идеята е дали геният Орсън Уелс е абсолютният автор на шедьовъра, или приносът на Херман Манкевич - сценаристът с проблеми с алкохола и със собствените демони, е бил пренебрегнат. Някои хора третират филма като деконструкция на онази епоха и като демитологизация на Орсън Уелс, други го третират като по-нюансирана версия за създаване на „Гражданинът Кейн“. Но стилистично и естетически „Манк“ е откровение на таланта на Дейвид Финчър. Не е за пренебрегване и грандиозният хамелеон Гари Олдман в ролята на Манкевич“. 

Според кинокритика пандемията е осуетила създаването и пускането на много филми, а в излезлите на екран се е просмукала политическата коректност. Въпреки това той отличи „Манк“ като „най-богатото художествено произведение“ и „Номадленд“ като „интересен филм за неизследвана социална ниша в САЩ - бродниците, битниците, които търсят по-прост живот“. 

Останалите филми са по-политически... Идеологията доминира над естетиката тази година“. 

Владислав Апостолов

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!