Няколко часа след като беше номинирана за най-престижната кинонаграда "Оскар" за ролята си в "Борат 2", Мария Бакалова каза пред български медии "Не искам дори да си мисля за шанса ми, защото самото говорене и поставянето на името ми до тези утвърдени артисти, от които съм се учила, е достатъчно".
За номинацията си за поддържаща женска роля тя научава по време на снимките на новия филм на Джъд Апатоу "Балонът". Мария разказа, че си е разменила няколко съобщения със Саша Барън Коен. Екранният баща на Тутар, в чийто образ влиза тя в "Борат 2", написа в профила си в "Инстаграм": “Поздравления, България! Ти ни даде невероятно талантливата и смела Мария Бакалова, която е биещото сърце в “Борат 2”.
"Макар да поставя и някои чисто американски проблеми, това е един филм - протест срещу неравноправието", каза още актрисата и още:
"Мисля, че хората са достатъчно пораснали последните няколко години, за да имат способност да се разсмеят. Ако имаш самоирония, това е висша степен на интелект. Надявам се хората наистина да се осъзнали, че зад тези глуповати шеги, този нелеп хумор стоят по-важни съобщения - за това каква е функцията на жената в ХХI век, трябва ли патриархатът да съществува, трябва ли да се променим само и само да се впишем в нормата. Защо? Може ли жената, освен да бъде майка, да има и професия? - Разбира се, че може. Това е нещо, на което се опитахме да наблегнем".
В предаването „12+3“ кинокритикът Владислав Апостолов прогнозира, че Мария има сериозен шанс да получи златната статуетка.
„Тя беше откритието на големите гилдии, за нея се говори. Победният марш тръгна за нея“.
Апостолов щрихира с няколко думи и филма „Манк“, лентата с най-много номинации за тазгодишните „Оскари“:
„Това е любовното писмо към Златната епоха. Идеята е да се повдигне завесата зад създаването на най-легендарния американски филм „Гражданинът Кейн“. Идеята е дали геният Орсън Уелс е абсолютният автор на шедьовъра, или приносът на Херман Манкевич - сценаристът с проблеми с алкохола и със собствените демони, е бил пренебрегнат. Някои хора третират филма като деконструкция на онази епоха и като демитологизация на Орсън Уелс, други го третират като по-нюансирана версия за създаване на „Гражданинът Кейн“. Но стилистично и естетически „Манк“ е откровение на таланта на Дейвид Финчър. Не е за пренебрегване и грандиозният хамелеон Гари Олдман в ролята на Манкевич“.
Според кинокритика пандемията е осуетила създаването и пускането на много филми, а в излезлите на екран се е просмукала политическата коректност. Въпреки това той отличи „Манк“ като „най-богатото художествено произведение“ и „Номадленд“ като „интересен филм за неизследвана социална ниша в САЩ - бродниците, битниците, които търсят по-прост живот“.
„Останалите филми са по-политически... Идеологията доминира над естетиката тази година“.