Журналисти и пиар специалисти участваха в онлайн дискусия, озаглавена "Езикът на предизборната кампания - от улицата до парламентарната трибуна". Тя беше организирана от Българското дружество за връзки с обществеността и Комисията по професионална етика към него.
Дебатът очаквано надскочи тясната тема за езика на политиците в предизборната кампания и се насочи към техниките, които те използват за привличане на избиратели, но и нагласите на самите гласоподаватели - всичко това в условията на пандемия. И пак очаквано, констатациите за политическата ни култура - и на участниците, и на зрителите в този спектакъл, съвсем не бяха позитивни.
"Този път ми се струва, че е много трудно да изпратиш послания заради темата с коронавируса. Как, докато си говорим колко легла има в болниците, да си отворим слуха за това, че трябва да има някакви реформи, че нещо някога трябва да се променя. Това поставя политическите играчи в една много сложна ситуация. През темата за Covid трябва да минат и някакви други послания", коментира журналистката от БНТ Добрина Чешмеджиева.
Социологът Димитър Ганев посочи лекарите като неизползван ресурс, към който се насочиха партиите за предстоящите избори.
"И на лекарите в листите ще им се наложи да се справят с хроничния проблем на влошената комуникация", твърди политологът Ирена Тодорова.
Журналистът от "Свободна Европа" Иван Бедров коментира:
"Всеки си насъсква собствената агитка. Не виждам опити някой да излезе да спечели нещо повече. Играта в момента е по-скоро никой да не изтърве своето".
ПР специалистът Петя Димитрова обясни, че ефективността на вложените средства е най-висока при инвестирането в хибридна война, фейкнюз и купуване на тролове в социалните мрежи.
Репортаж на Мария Филева в предаването "12+3" можете да чуете от звуковия файл.