Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Аксиния Баева: Хората се връщат към офлайн търговията заради социализацията

Мерките не са обективни и предвидими, няма равнопоставеност между бизнесите, смятат в Българската ритейл асоциация

Снимка: БГНЕС

Мерките не са обективни и предвидими. Това каза пред БНР Аксиния Баева, заместник-председател на Българската ритейл асоциация и изпълнителен директор на верига магазини за спортни стоки, в коментар по обявеното разхлабване на ограниченията от 1 април.

Няма равнопоставеност между отделните бизнеси и няма обективни критерии за управление на кризата, смята Аксиния Баева.

Около 75% са реално затворените обекти, потърпевши от третия локдаун, обясни тя.

„Ние питаме на какво основание се вземат тези решения? На какво основание се преценява кой бизнес е по-опасен, по-безопасен?“. 

В обектите, които сега остават затворени, могат да се осигуряват изрядни противоепидемични мерки, увери Баева. По думите й бизнесът е подложен на непрекъснати проверки.

„Ние сме непрекъснат обект на проверки от РЗИ. Периодично ни проверява полиция. Реално ние глоби нямаме. Търговците на дребно направиха нужното“. 

По анализ на асоциацията 15% от търговците са фалирали. Става дума за стотици милиони левове загуба, гласи равносметката на Българската ритейл асоциация.

След като сме възпрепятствани за основната ни дейност, имаме нужда от държавна подкрепа,  за да оцелеем, напомни Баева.

Изцяло сме в капана на лошата администрация и бюрокрация“, изтъкна обаче тя относно мерките на държавата в подкрепа на пострадалите от ограничителните мерки бизнеси.

„Ние даваме доходи на 300 хиляди души в цялата страна, наемаме големи площи в цялата страна, купуваме големи обеми стока. При един локдаун всяко планиране става невъзможно“, подчерта Аксиния Баева.  

Има траен отлив на трафик към затворените търговски центрове и това е факт, отбеляза Аксиния Баева.

„Преориентацията към онлайн търговията също е факт и то не от сега – онлайн търговията набира сили и заема все по-голям процент от бизнеса на компаниите през последните 15 години. Да, форсира се това развитие през последната година много повече може би, направи скок интернет търговията, равностоен на петгодишен скок. Но истината е, че в една такава ситуация на принудително затваряне и ограничаване на контактите се наблюдава обратен психологически ефект и желание на хората да се върнат към офлайн търговията, която предлага и възможност за социализация“. 

Цялото интервю слушайте в звуковия файл.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени