При планирането на велосипедното движение в парковете трябва да се има предвид различните типове колоездачи. Едни минават транзитно, други карат с рекреативна цел, за удоволствие, трети предпочитат по-екстремно движение. Всички имат свои нужди, включително от пространство и инфраструктура, коментира пред Радио София арх. Петя Донева, която е експерт по велосипедна инфраструктура и велополитики от „Велоеволюция“.
Практиката в чужбина сочи, че при възможност е по-добре транзитното движение да се измести по-встрани, по контура. Обособената алея или лента е повод за отстояване и „защита“ от страна на велосипедистите, води до някаква заплаха на пешеходците. По-добре е да се обозначат споделени алеи, като маршрутът за колела трябва да избягва близост с детските площадки.
Недобрата инфраструктура е особено изпитания за начинаещите велосипедисти, отбеляза още арх. Донева. Тя изтъкна, че има добра наредба, която – ако се спазва – ще се прави адекватна и съвременна пътна инфраструктура, подходяща и за хората с велосипед.
С арх. Петя Донева и Андрей Зографски разговаря Божидар Янев.