„Включихме в изследването и патриотичните формации - "Воля" и НФСБ и техните страници в социалните мрежи, както и страниците на техните лидери. Патриотичните формации вложиха значителни средства за кампанията си във традиционните медии от началото на месец март. "Воля" и НФСБ похарчиха за целта над 1 млн. лв., ВМРО – 600 хиляди лева, а "Републиканци за България" почти половин милион лева“, даде за пример Никифорова.
Тя съобщи, че всички наблюдавани партии и техните лидери са публикували в края на предизборната кампания 900 спонсорирани материала на цена 300 хиляди лева.
„Най-много публикации тогава има ВМРО, голяма част от тях са споделяне на съдържание от официалния сайт на партията. Според данните ни след изборите основните партии са продължили публикациите в социалните мрежи, общуването не е приключило с хората през интернет“, поясни Лилиян Никофорова.
"Тези публикации са събрали над един милион и половина харесвания и реакции, 150 хиляди споделяния и над 250 хиляди коментара - тоест комуникацията онлайн става все по-голяма. Най-активната страница след изборите е на политическа партия БСП, следват ги "Да България", ДПС също публикуват като видео-материал всяко изказване на лидера си на страницата на партията, така че изводът е, че социалните мрежи се използват все по-усилено от политиците", посочи още експертът.
Още по темата в звуковия файл.