По думите ѝ в пандемията е трябвало да се положат два пъти повече усилия да се компенсира стреса с други механизми, да спестим малко от несгодите от дистанционното обучение, техническата обезпеченост, да намерим алтернативи, включително да отложим малко със сроковете, да ангажираме малко повече педагогическия състав, да въвлечем по-организирано родителите.
„Резултатите вече са факт, но те тепърва ще се разгръщат, защото това е лавинообразен ефект. Има категорични знания, компетентности, които всеки един от нас трябва да притежава, за да може да се развива като личност, като човек и за себе си, и за общността, в която съществува и затова са задължителна част от нашето образование, задължителна част от развитието на обществото и в тази връзка ние вече започваме да се съмняваме в процесите, започнахме да се оправдаваме с пандемията“, допълни в предаването "Нощен хоризонт" Кънева.
Офелия Кънева подкрепя серия от обществени инициативи, свързани с развитието на личността - както на децата, така и на възрастните: артистични, спортни, академични и насочени към местни общности. Тя е създала първия училищен парламент в България. Офелия Кънева е експерт с дългогодишен опит в областта на защитата на детските права.
Цялото интервю можете да чуете в звуковия файл.